نرم افزاری آموت

فراتر از فناوری

نرم افزاری آموت

فراتر از فناوری

در برگیرنده برندهای آوانک، اوج، گپیام، پیامک و آلاوان است. آموت به عنوان شرکت مادر وظیفه دارد تا نقش مغز متفکر را برای برندهای زیر مجموعه خود بازی کند. به این صورت که وظیفه تعیین خط ‌مشی‌ها و استراتژی‌های کلان شرکت‌های زیر مجموعه بر عهده شرکت نرم افزاری آموت است.

  • ۰
  • ۰

نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) یک مدل توزیع نرم افزار است که در آن یک ارائه دهنده شخص ثالث میزبان برنامه های کاربردی است و آنها را از طریق اینترنت در اختیار مشتریان قرار می دهد. SaaS یکی از سه دسته اصلی رایانش ابری، در کنار زیرساخت ها به عنوان یک سرویس و پلت فرم به عنوان یک سرویس (IaaS و PaaS) است.

SaaS ارتباط نزدیکی با ارائه دهنده خدمات برنامه (ASP) و در مدل های تحویل نرم افزار محاسبات تقاضا دارد. مدل مدیریت برنامه میزبانی شده SaaS مشابه ASP است، جایی که ارائه دهنده میزبان نرم افزار مشتری است و آن را به کاربران نهایی تأیید شده از طریق اینترنت تحویل می دهد.

در نرم افزار بر روی مدل تقاضا SaaS، ارائه دهنده به مشتریان دسترسی مبتنی بر شبکه به یک کپی واحد از یک برنامه کاربردی که ارائه دهنده به طور خاص برای توزیع SaaS ایجاد کرده است، می دهد. کد منبع برنامه برای همه مشتریان یکسان است و هنگامی که ویژگی های جدید و یا قابلیت های نورد، آنها را به همه مشتریان نورد. بسته به توافق سطح خدمات (SLA)، داده های مشتری برای هر مدل ممکن است به صورت محلی، در ابر یا هر دو به صورت محلی و در ابر ذخیره شود.

سازمان ها می توانند برنامه های کاربردی SaaS را با نرم افزارهای دیگر با استفاده از رابط های برنامه نویسی برنامه نویسی (APIs) ادغام کنند. به عنوان مثال، یک کسب و کار می تواند ابزارهای نرم افزاری خود را بنویسد و از APIs ارائه دهنده SaaS برای ادغام آن ابزارها با ارائه SaaS استفاده کند.

برنامه های کاربردی SaaS برای فناوری های کسب و کار اساسی وجود دارد، مانند ایمیل، مدیریت فروش، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی (HRM)، صورتحساب و همکاری. ارائه دهندگان پیشرو SaaS عبارتند از Salesforce، اوراکل، SAP، Intuit و مایکروسافت.

برنامه های کاربردی SaaS توسط طیف وسیعی از متخصصان فناوری فناوری انرژی و کاربران کسب و کار، و همچنین مدیران اجرایی سطح C استفاده می شود.

مزایای
SaaS نیاز سازمان ها به نصب و اجرای برنامه های کاربردی را بر روی کامپیوترهای خود یا در مراکز داده خود حذف می کند. این امر هزینه کسب سخت افزار، تأمین و نگهداری و همچنین صدور مجوز نرم افزار، نصب و پشتیبانی را از بین می برد. از دیگر مزایای مدل SaaS می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرداخت انعطاف پذیر: به جای خرید نرم افزار برای نصب, و یا سخت افزار اضافی برای حمایت از آن, مشتریان مشترک به ارائه SaaS. به طور کلی، آنها برای این سرویس به صورت ماهانه با استفاده از یک مدل پرداخت به عنوان شما بروید پرداخت. انتقال هزینه ها به هزینه عملیاتی تکراری به بسیاری از کسب و کارها اجازه می دهد تا بودجه ریزی بهتر و قابل پیش بینی تری را اعمال کنند. کاربران همچنین می توانند ارائه SaaS در هر زمان برای جلوگیری از آن هزینه های تکراری فسخ.

 


استفاده مقیاس پذیر: سرویس های ابری مانند SaaS مقیاس پذیری عمودی بالایی را ارائه می دهند که به مشتریان این گزینه را می دهد که به بیشتر، یا کمتر، خدمات یا ویژگی های روی تقاضا دسترسی داشته باشند.

به روز رسانی خودکار: به جای خرید نرم افزار جدید، مشتریان می توانند به یک ارائه دهنده SaaS تکیه کنند تا به طور خودکار به روز رسانی ها و مدیریت وصله را انجام دهند. این بیشتر کاهش می دهد بار در کارکنان اطلاعات در خانه.

قابلیت دسترسی و تداوم: از آنجا که برنامه های کاربردی SaaS از طریق اینترنت تحویل داده می شوند، کاربران می توانند از هر دستگاه و مکان فعال در اینترنت به آن ها دسترسی داشته باشند.

معایب
SaaS همچنین برخی از معایب بالقوه به شمار می رود. کسب و کارها باید به فروشندگان خارج تکیه کنند تا نرم افزار را ارائه دهند، آن نرم افزار را بالا و در حال اجرا نگه دارند، صورتحساب دقیق را ردیابی و گزارش کنند و محیطی امن برای داده های کسب و کار تسهیل کنند. مسائل می تواند زمانی به وجود بیاید که ارائه دهندگان اختلالات خدماتی را تجربه می کنند، تغییرات ناخواسته ای را به ارائه خدمات تحمیل می کنند، یا نقض امنیتی را تجربه می کنند، که همه آنها می توانند تأثیر عمیقی بر توانایی مشتریان برای استفاده از ارائه های SaaS داشته باشند. برای کاهش فعالانه این مسائل، مشتریان باید توافق سطح خدمات ارائه دهنده SaaS خود را درک کنند، و مطمئن شوید که آن را اجرا می شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.