نرم افزاری آموت

فراتر از فناوری

نرم افزاری آموت

فراتر از فناوری

در برگیرنده برندهای آوانک، اوج، گپیام، پیامک و آلاوان است. آموت به عنوان شرکت مادر وظیفه دارد تا نقش مغز متفکر را برای برندهای زیر مجموعه خود بازی کند. به این صورت که وظیفه تعیین خط ‌مشی‌ها و استراتژی‌های کلان شرکت‌های زیر مجموعه بر عهده شرکت نرم افزاری آموت است.

۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بگذارید حدس بزنم...

احتمالاً شما صاحب کسب‌وکاری هستید که با زحمت و صبر زیاد شرکت خود را راه‌اندازی کرده و مانند کودکی آن را پرورش داده‌اید تا به بلوغ برسد. با افزایش تعداد مشتریان و حجم فرآیندها به این نتیجه رسیده‌اید که باید برای مدیریت ارتباط با مشتریان چاره‌ای اندیشید و در تحقیقات خود فهمیده‌اید که راه‌حل، خرید نرم ‌افزار CRM است.  حالا به دنبال بهترین نرم‌افزارهای CRM بازار می‌گردید.

 

اگر درست حدس زدم، لطفاً دست نگه دارید!

 

قبل از هر کار و مخصوصا قبل از خرید نرم افزار باید نیاز های خود را بشناسید!

اگر این کار را نکنید چه؟ مثلا یک نرم افزار CRM را که در تبلیغات لوکس و پر زرق و برق خودش مدعی شده بهترین است، بخرید. در این صورت احتمالا با مشکلات زیر مواجه خواهید شد:

  • صاحب یک CRM خیلی قوی می شوید اما اینقدر پیچیده است که نمی دانید چطور از آن استفاده کنید.
  • شرکت فروشنده خدمات باید CRM را برای شما نصب و راه اندازی کند. هر زمان که به تغییری نیاز باشد با دردسر مواجه خواهید شد.
  • امکانات اضافی به دست می آورید که نیازی بهشان ندارید، درحالی که هزینه اش را پرداخته اید. 

و ...

پس راه حل چیست؟

 

ابتدا باید نیاز های سازمان خود را ارزیابی و سوالاتی درباره نیازها و خواسته هایتان مطرح کنید.

مثلا می توانید از سوالات زیر استفاده کنید:

  • فرآیند فروش شما چگونه است؟ CRM چطور می تواند در بهبود آن کمک کند؟
  • مشکلات فرآیند فروش کدام هستند؟
  • CRM چطور می تواند این مشکلات را برطرف کند؟
  • چطور با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید؟ آنها چطور با شما ارتباط می گیرند؟
  • کدام اطلاعات مشتریان برای فروش از همه مهمتر هستند؟
  • آیا جزئیات سفر مشتری را طراحی کرده اید؟ شامل چه مراحلی است؟
  • عملکرد تیم فروش خود را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • کدام قسمت های فرآیند فروش قابلیت خودکارسازی دارند؟ 

 

بازاریابی در فروش اهمیت بالایی دارد. باید روند بازاریابی خود را نیز مورد بررسی قرار دهید.

  • چه نوع بازاریابی انجام می دهید؟
  • آیا استراتژی بازاریابی دارید؟
  • چه اطلاعاتی برای بهبود بازاریابی نیاز است؟
  • عملکرد تیم بازاریابی خود را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • کدام جنبه های بازاریابی قابلیت خودکارسازی دارند؟

 

خوب است بدانید درصد قابل توجهی از نرم افزارهای سی ار ام در برآوردن انتظارات سازمان ها شکست می خورند.

زیرا اغلب اوقات پیاده سازی CRM، بدون در نظر گرفتن نیازهای واقعی کسب و کار انجام می شود. 

برای جلوگیری از شکست پروژه CRM باید نیاز های کسب و کار خود را به صورت دقیق بشناسید و بر اساس آن اقدام به خرید کنید. نه بر اساس ویژگی ها و امکانات زیاد یک نرم افزار خاص.

وقتی کار پرسش و پاسخ تمام شد، باید فهرستی از چیزهایی که CRM باید برای شما انجام دهد تهیه کنید.

حالا وقت آن رسیده که نرم افزار سی ار ام مناسب برای کسب و کارتان را پیدا کنید.

با یک جست و جوی ساده خواهید دید که نرم افزار های CRM متعددی در بازار وجود دارد. که از نظر کیفیت متفاوت هستند. برای تهیه بهترین نرم افزار CRM، با توجه به نیاز سازمان، باید بودجه مناسب را هم در نظر بگیرید و راجع به شرکت های ارائه دهنده تحقیق کنید. قیمت CRM را هم باید در نظر بگیرید.

 

در ادامه ویژگی های مهم و مشترک CRM های خوب و موفق را معرفی می کنیم تا با کاربرد نرم افزار سی ار ام بیشتر آشنا شوید. این ویژگی ها را با فهرست خود چک کنید.

مدیریت مخاطب

ابزار مدیریت ارتباط با مشتری از مهمترین ابزار یک نرم افزار CRM است. این فقط محدود به ثبت اطلاعات مشتری نمی شود بلکه باید بتواند راه حل مناسبی برای جست و جو بین داده ها، گروه بندی مشتریان، فیلتر کردن و امکان تشکیل پرونده جداگانه برای هر مشتری ارائه دهد.

گزارش دهی و تحلیل

باید بدانید که عملکرد تیم شما به طور کلی چگونه است و برای این کار باید گزارشات مخصوصی از قسمت های مختلف کسب و کار داشته باشید. گزارش هایی مانند گزارش جامع فاکتور های فروش، پیگیری فرصت های فروش،  بازه تاریخی محصولات فروخته شده و فرصت های نا موفق. گزارش دهی دقیق و تحلیل گزارشات باعث می شود تا روند فروش خود را مدیریت کنید.

مدیریت سرنخ ها و قیف فروش

CRM به صورت خودکار سرنخ های فروش را از منابع مختلف مثل رسانه های اجتماعی، وب سایت و تماس های تلفنی ایجاد می کند. و این یعنی مشتریان جدید. سپس مرحله پیگیری سرنخ ها شروع می شود. مثلا می توانید به آن ها ایمیل بزنید و یا مستقیما تماس بگیرید. ثبت اطلاعات مخاطبین به عنوان مشتریان بالقوه و تبدیل آن به مشتریان بالفعل مهمترین کاری است که توسط نرم افزار CRM صورت می گیرد. مدیریت قیف فروش یک امکان ضروری برای CRM محسوب می شود و قبل از خرید نرم افزار CRM باید به آن دقت کنید.  

 

امکانات بالا برای کسب و کار شما ضروری خواهند بود اما همانطور که قبلا اشاره شد، جزئیات اجرا و نحوه استفاده شما از هرکدام کاملا به نیازهای کسب و کارتان وابسته است. به یاد داشته باشید که مسئله پشتیبانی در CRM بسیار مهم است. از خدمات پشتیبانی قوی و به موقع شرکتی که CRM را از آن خریداری می کنید، مطمئن شوید.

  • ۰
  • ۰


در حال حاضر محبوب در میان کسب و کار از تمام صنایع، CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) سیستم های حیاتی برای موفقیت هر کسب و کار است. نه تنها آنها به خوبی کار می کنند برای حفظ مشتریان فعلی خوشحال, اما آنها نیز اغلب مورد استفاده برای پرورش روابط با مشتریان آینده نگر به عنوان آنها نگاه به سوئیچ فروشندگان. اما دقیقا چه رابطه ای بین یک CRM و نرم افزار پشتیبانی مشتری وجود دارد؟ این دو سیستم چگونه با هم کار می کنند و به طور خاص تر، چه کاری می توان در داخل CRM انجام داد تا به حل سریع تر مسائل مشتری کمک کند؟

در اینجا چند دلیل که چگونه CRM بهترین شیوه ها را پشتیبانی از مشتری نرم افزار کارآمد تر و چگونه به درستی تراز دو سیستم...

استقرار ادغام شامل لینک دو راهی برای بلیط - نقطه شروع برای متحد کردن این دو است که استقرار یک نرم افزار پشتیبانی مشتری و ادغام CRM بین دو سیستم. به عنوان یک لینک دو بخش، این امر اطلاعات CRM مربوط به بلیط ها را قادر می سازد تا در داخل نرم افزار پشتیبانی مشاهده شوند و برعکس. خب، این ادغام چه نقطه ای دارد؟ این فراهم می کند پشتیبانی با دید به چگونه تیم های فروش و بازاریابی با مشتریان در CRM تعامل به طوری که آنها می توانند با پاسخ های خود را به مسائل باهوش تر است.

تاکید بر ورود داده های پاک به تیم CRM خود را به نفع تیم پشتیبانی خود را - هنگامی که با استفاده از ادغام بین CRM و نرم افزار پشتیبانی خود را، مهم است که اطلاعات وارد شده به CRM خود را شامل هر گونه خطا نیست و سازگار باقی می ماند. آیا فروشنده پشته از کارت های کسب و کار را به کارآموز برای ورود دستی ندارد. این یک استراتژی کسب و کار ضعیف برای حمایت از مشتری به عنوان داشتن داده های unkempt در CRM خود را در حال حاضر بیش از فروش فقط تحت تاثیر قرار است. به عنوان مثال، CRM شما ممکن است "ACME"، "شرکت ACME" و "ACME Inc" را داشته باشد." با یادداشت هایی که به شرکت مناسب اشاره می کند... اما در نرم افزار پشتیبانی این یادداشت ها ممکن است بیش از انجام نمی شود و شما سه شرکت با نام دقیقا همان داشته باشد. کارکنان پشتیبانی گیج خواهند شد و کمک به مشتری در هنگام پیش رفتن مسئله بیشتر طول خواهد کشید.
آیا می دانستید Salesforce یکی از بهترین راه حل های CRM برای جذب تیم های پشتیبانی CRM مشتری است؟ اینجا را کلیک کنید برای دانلود تصویر سفید ما در مورد چگونه CRM مانند Salesforce می تواند کمک به کار تیم خود را باهوش تر و کارآمد تر!

پشتیبانی نرم افزار سی آر ام در هنگام ساخت زمینه های سفارشی در CRM خود را - یکی از بهترین راه ها برای استفاده از ادغام بین نرم افزار پشتیبانی و CRM است با پیوند زمینه های سفارشی. به این ترتیب کارکنان می توانند اطلاعات وارد شده در CRM مانند طول عمر مشتری و وضعیت معامله را ببینند تا دقیقاً بدانند که چگونه به مشتریان پاسخ دهند. با این حال، اگر این زمینه ها به وضوح برچسب گذاری نشده باشند یا سوء استفاده شوند، می تواند منجر به هرج و مرج در یک سیستم پشتیبانی شود. برچسب زدن یک زمینه "اندازه مشتری" در CRM خود را اما پس از آن قرار دادن تنها "ملی" و یا "بین المللی" به عنوان متغیرهای زمینه مفید نیست برای حمایت از چه کسی می خواهد به دانستن تعداد کارکنان در شرکت (که واقعا برچسب "تعداد کارکنان"). بسیار دقیق با برچسب های خود را برای افزایش بهره وری پشتیبانی مشتری و کلمات کد فروش و یا مخفف استفاده نمی کند.

اطمینان از جلسات آموزش CRM یک صدای پشتیبانی مشتری در اتاق - حتی برای شرکت هایی که اهرم CRM همان برای یک دهه, جلسات آموزشی مشترک هستند. ویژگی های جدید همیشه در حال اضافه شدن است و کارکنان باید بدانند که چگونه از آن ها بیشترین استفاده را کنند. به عنوان یک بهترین عمل، همیشه شامل یک کارمند است که آگاه در مورد سیستم پشتیبانی خود را در این جلسات آموزش CRM. آنها قادر خواهند بود به نقطه چگونه ویژگی های جدید و تغییرات می تواند تیم پشتیبانی تاثیر آنها را کارآمد تر زمانی که آن را به کمک به مشتریان می آید. آنها همچنین می توانند وجود داشته باشد برای بالا بردن پرچم قرمز باید چیزی جدید باعث مسائل با گردش کار پشتیبانی و چگونه اطلاعات بین دو سیستم به اشتراک گذاشته شده است.

پیچیدن، CRM بهترین شیوه ها را نرم افزار پشتیبانی مشتری کارآمد تر به دلیل آنها را قادر می سازد تیم پشتیبانی برای انجام یک کار بهتر زمانی که آن را به کمک به مشتریان می آید. پیوند دو سیستم با هم تا پشتیبانی می تواند اطلاعات تمیز را از زمینه های به وضوح تعریف شده بکشد به این معنی است که آنها می توانند مسائل را سریع تر حل کنند. علاوه بر این ، همیشه مهم است برای حفظ پشتیبانی در حلقه زمانی که آن را به تغییرات CRM می آید به طوری که آنها از هر گونه تغییرات شگفت زده نمی شود. داشتن مزایای CRM قوی نه تنها فروش و بازاریابی، بلکه زندگی تیم های پشتیبانی را آسان تر می کند و ارتباطات را در سراسر کل شرکت بهبود می بخشد.